Tehnici și strategii pentru creșterea vânzărilor

Succesul în vânzări este proporțional cu exersarea continuă și promovarea inteligentă a acestui tip de afacere. Cu cât lucrezi și te dedici mai mult acestui domeniu, cu atât mai mult succes vei obține. Fie că ești profesionist în vânzări sau ești abia la început de carieră în acest business, este important să te bazezi pe anumite tehnici și strategii care să-ți sporească vânzările. Mai jos, îți voi prezenta câteva din ele:

  • Clientul are mereu dreptate. Mulți nu sunt de acord cu această zicală, însă, dacă vrei să dezvolți lucrurile în favoarea ta ca vânzător, te sfătuiesc să accepți atitudinea și opiniile clientului, aplicând astfel o tehnică care să-ți sporească vânzările. Strategia de a fi pe aceeași undă cu clientul și de a-i răspunde de cele mai multe ori cu ”da”, este una simplă și eficientă: indiferent de părerea, pretenția sau solicitarea clientului, trebuie să fii mereu de acord cu el. Sub nici o formă nu trebuie să îl contrazici sau să îi sugerezi că anumite lucruri sunt imposibile pentru el ca și cumpărător.
  • Ceea ce spui tu nu este atât de important – ceea în ce crede clientul înseamnă totul. Îți poți crea cea mai bună imagine și prezentare de vânzări din lume, dar dacă potențialul client nu crede în ea, atunci nu ai nicio șansă să îl convingi să îți cumpere produsul. Aplică această tehnică: fă-ți timp pentru atragerea clientului. Adresează-i întrebări, ascultă-i cu atenție răspunsurile și ține cont de preferințele lui. De multe ori se poate întâmpla ca, clientul să nu știe ce își dorește, iar tu trebuie să fii acela care îl va ghida și îi va da sfaturi convingătoare.
  • Fii concis și identifică prompt obiectivele clientului. Concizia este cheia unui dialog de succes. Pentru a face o prezentare cât mai reușită, trebuie să îți poți formula ideile și propunerile în 3-4 minute în convorbirea cu clientul, să folosești un limbaj business și să identifici care sunt obiectivele lui ca potențial cumpărător. Este important să înțelegi ce stă între client și scopul lui pentru ca să îți poți cuantifica valoarea. Și, nu în ultimul rând, poți să vii cu un strop de provocare în acest dialog, înainte ca cineva să o facă în locul tău.
  • Transformă punctele slabe în puncte forte. S-ar putea ca potențialul cumpărător să nu-ți cunoască firma (punct slab), dar nici să aibă o părere negativă despre ea (punct forte). În mare parte, clienții sunt nemulțumiți de faptul că nu sunt tratați cu respect într-o companie. Printr-o analiză permanentă a satisfacției cumpărătorului și prin folosirea punctelor forte, îți poți crește baza de clienți și poți spori vânzările companiei. Aceasta este una din strategiile care se bucură de mare succes.
  • Vinde-ți numele, nu produsul. Prezentarea reușită față de un client nu constă în produsul pe care vrei să îl vinzi, ci în modul în care îți prezinți compania. Dincolo de faptul că trebuie să oferi produse de calitate, trebuie să te prezinți ca o companie cu un nivel înalt de cultură. Convinge-ți clientul că ești un profesionist motivat și dedicat domeniului în care lucrezi și că îți exprimi valorile prin modul în care lucrezi cu clienții.

Se spune că marketing-ul este arta de a vinde cu succes. Aplicând aceste strategii și tehnici de vânzare, vei reuși să atragi cumpărători și să îi păstrezi ca și clienți pe termen lung. Iar cea mai mare realizare pe care o poți obține, este, cu siguranță, abilitatea de a câștiga loialitatea clienților tăi!
Închei printr-un citat al lui Zig Ziglar:


Cea mai bună vânzare pe care o vei face vreodată constă în dreptul, privilegiul și onoarea de a întâlni respectivul client din nou.

Voting postare: 0

0 Commentarii:

Spune-ţi opinia


Articole asemănătoare

Avantajele educației financiare

Avantajele educației financiare

Pentru mulți din noi, succesul este legat de latura financiară și de realizări pe plan profesional. Indiferent de activitatea pe care o avem zi de zi, avem nevoie să știm cum să îț..
  •   0
  •   0
  •   1549
  •   0
4 modalități pentru a-ți ridica afacerea în top până în 2018

4 modalități pentru a-ți ridica afacerea în top până în 2018

Să menții și să dezvolți o afacere nu este un lucru ușor, dar nici nu e nevoie să ai o super putere ca să realizezi acest lucru. Dacă ești un proprietar de afacere și cochetezi cu ..
  •   0
  •   0
  •   1360
  •   0
Idei de afaceri profitabile pentru 2017

Idei de afaceri profitabile pentru 2017

Pentru cei ce vor sa investeasca in afaceri si sa intre in lumea business-ului, anul 2017 este unul tocmai potrivit pentru acest lucru. Si cum exista multe oportunitati de afaceri,..
  •   0
  •   0
  •   1730
  •   0
In perioada martie-mai se asteapta o crestere a afacerilor

In perioada martie-mai se asteapta o crestere a afacerilor

Potrivit datelor publicate marţi de Institutul Naţional de Statistică, managerii firmelor din România se aşteaptă la o creştere a afacerilor în industrie, construcţii, servicii şi ..
  •   0
  •   0
  •   864
  •   0
Ce sunt de fapt Cryptomonedele?

Ce sunt de fapt Cryptomonedele?

Am abordat pe acest blog cateva subiecte despre educatia financiara si cum poti sa faci ca banii sa lucreze pentru tine, folosind functiile lor in propriul tau avantaj. Probabil ca..
  •   0
  •   0
  •   4069
  •   7
x

Abonare la Newsletter!


Vrei să fii un om bine informat?
Doar așa îți poți gestiona economiile corect.

Abonează-te la Educație!

Vă mulțumim!